رله جریان در مدار تبرید

رله جریان در مدار تبرید

رله جریان

رله جریان را می‌توان یک سوئیچ مغناطیسی تعریف نمود. رله متشکل از یک کویل سولونویید بر روی غلاف و یک هسته آهنی است.درون غلاف پیستونی است که پل کنتاکت کلید در آن نصب شده است. کنتاکت در شرایط عادی باز است. وقتی که کویل به برق متصل و تحریک می‌شود، یک فیلد مغناطیسی قوی از نیرو به لحاظ آن که جریان در زمان راه اندازی بالا می‌باشد، به وجود می‌آید. نیروی مغناطیسی پیستون را به سمت بالا هدایت کرده، پلی برای کنتاکت‌ها کلید می‌گردد و باعث اتصال جریان به سیم پیچ راه انداز می‌شود. سیم پیچ محرک از طریق رله به برق متصل می‌شود، لذا همیشه در جریان خواهد بود. شکل اول نمایی از یک موتور معمولی و سیستم کنترل آن را برای یک رله جریان نشان می‌دهد و شکل دوم نیز یک رله جریان را به طور کامل نشان می‌دهد.

هنگامی که کمپرسور شروع به کار می‌کند، جریان راه اندازی زیاد کشیده می‌شود. زمانی که موتور سرعت می‌گیرد، جریان کاهش می‌یابد. سپس حالت مغناطیسی از طریق رله ضعیف تر شده بناباین دیگر توانایی اتصال پل روی کنتاکت‌های کلید را نخواهد داشت. پیستون بنا به نیروی جاذبه فرو افتاده و با باز شدن آن باعث قطع جریان راه اندازی می‌شود.

استفاده از یک خازن راه انداز هنگامی که رله جریان را در خدمت دارید بسیار متداول است. این خازن با سیم پیچ راه انداز به صورت سری قرار می‌گیرد.

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    آمار
    • تعداد کالا: 28
    • بازدید امروز: 32
    • بازدید دیروز: 58
    • بازدید کل: 17478
    Loading...